Oferta

Pozycjonowanie stron internetowych

Ze względu na powszechność Internetu i wzrastającego dostępu Polaków do sieci, hurtowo wzrosła też liczba stron internetowych, jednakowo tych prywatnych oraz komercyjnych. Efektem jest coraz większe zagęszczenie witryn, które w praktyce oferuje podobne lub zbliżone produkty.

Jak działa pozycjonowanie

Duża ilość witryn poruszających tę samą tematykę lub prezentujących ten sam produkt to gratka dla potencjalnego klienta, ale ból głowy dla właścicieli stron internetowych. Zwłaszcza jeśli są to witryny firmowe, od których zależy zysk danego przedsiębiorstwa. Strony bowiem ułożone są w przeglądarce w kolejności. Od najpopularniejszej do takiej, która jest najrzadziej odwiedzana przez internautów. W oczywisty sposób wpływa, to na zyski danego właściciela, którego strona jest w pierwszej dziesiątce wyszukiwanych. Dodatkowo system ten jest klasycznym samonapędzającym się mechanizm. Strona, która już jest wysoko w wynikach wyszukiwania, jest częściej odwiedzana przez klientów, co sprawia, że jej popularność oraz pozycja w przeglądarce rośnie. Jeśli zatem właściciele stron nie podejmują żadnych działań, to stan ten pozostaję właściwie bez zmian, a ich szansa na przebicie się do pierwszej dziesiątki jest praktycznie zerowa.

Na szczęście istnieje pozycjonowanie. Zabieg ten polega w skrócie na dostosowaniu strony tak, aby była ona, jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Choć wykonany niesamodzielnie związany jest z kosztami finansowymi, to zalety tego rozwiązania są olbrzymie.

Pozycjonowanie polega na optymalizacji samej strony oraz budowaniu popularności we współpracy z popularnymi serwisami reklamowymi. Jednocześnie jest to rozwiązanie najtańsze, zwłaszcza jeśli wziąć pod uwagę jest skuteczność i finalne efekty. Właściwie pozycjonowanie to systematyczne zabiegi, które nierozerwalnie związane są z promocją samej strony. Chodzi tu między innymi o promowanie witryny za pośrednictwem stron partnerskich, optymalizowanie kodu pod kątem tak zwanych robotów sieciowych oraz treści pod kątem wyrazów kluczowych. Często stosuje się też zabieg, w którego trakcie tworzy się odpowiednio skonstruowane artykuły, wpisy czy inne treści, które są umieszczane w Internecie samodzielnie, ale ich rolą jest odsyłanie odbiorcy do naszej strony internetowej.

Wszystkie metody pozycjonowania dostosowane są do metod i ocen, jakie stosują wyszukiwarki. Popularność stron mierzona jest przez nie na bazie ilości wizyt w ciągu określonego czasu oraz długości pobytu danego użytkownika na stronie. Oczywiście im ten czas jest dłuższy, a liczba wizyt większa, tym wyższa popularność danej witryny w wyszukiwarce. Dlatego właśnie stosowany jest system linków, które umieszczane zostają wszędzie, gdzie istnieje realna szansa na odesłanie czytelnika do pierwotnej treści. Ruch ten jest także zauważalny przez przeglądarkę i ma duży wpływ na pozycje strony w rankingu. Niezwykle istotna jest też optymalizacja samej strony. Czyli dostosowanie jej do pracy wyszukiwarek i tego, na co zwracają uwagę. Chodzi tu o częstotliwość słów kluczowych oraz ich gęstość występowania. Jeśli proces ten zostanie zaniedbany lub przeprowadzony niewłaściwie, może dojść nawet do zablokowania danej strony przez przeglądarkę, co w praktyce choćby w przypadku Google, które odpowiada za ponad dziewięćdziesiąt procent ruchu internatów z polski w sieci, oznacza praktyczną śmierć strony internetowej. Wiele osób, które zakłada strony internetowe, już na samym początku bierze pod uwagę koszt optymalizacji i konieczność promowania jej w wyszukiwarkach. Koszt takiej usługi jest dodatkowo dużo niższy, niż w przypadku kiedy optymalizacji trzeba dokonać na istniejącej już stronie. Wiążę się to bowiem z jej całkowitym przepisaniem i zaprogramowaniem od nowa.

Czy warto pozycjonować stronę?

W przypadku większości osób, które spotykają się po raz pierwszy z pojęciem pozycjonowania, pojawia się naturalne pytanie, czy zabieg ten można wykonać samodzielnie. Otóż niestety nie. Pozycjonowanie jest żmudną pracą, która wymaga od autora specjalistycznej wiedzy na temat działania Internetu, stron oraz umiejętności korygowania wcześniej zastosowanych rozwiązań. W praktyce amator musiałby od podstaw nauczyć się programowania i całej gamy produktów, które są wykorzystywane w procesie pozycjonowania. Dlatego jedynym wyjściem jest skorzystanie z usług renomowanej firmy lub specjalisty, który daję nam gwarancje, że nasze notowania poszybują w górę. Usługa ta jak każda jest oczywiście płatna, ale zysk, jaki odniesiemy z wypromowania strony internetowej w przypadku kiedy jest ona komercyjna, zdecydowanie jest tego wart.

W przypadku firm, które zajmują się szeroko rozumianym handlem w sieci lub stykających się z dużą konkurencją w danej branży pozycjonowanie jest właściwie czymś obowiązkowym. Wiele z nich ma specjalnie przeznaczony budżet całoroczny, który został zaprojektowany tylko po to, aby sfinansować koszty pozycjonowania, a proces ten trwa nieustannie. Musimy bowiem mieć świadomość, że podczas gdy my pozycjonujemy naszą stronę, to konkurencja czyni dokładnie to samo. Efektem jest nigdy niekończący się wyścig, który jest jednak niezbędny, aby nasza strona zaistniała w sieci, a klienci dowiedzieli się o istnieniu naszej firmy.

Bezpośrednie korzyści z pozycjonowania

Najbardziej widoczną, bezpośrednią korzyścią z pozycjonowania strony internetowej jest wzrost jej widoczności w serwisie. Tyczy się to nie tylko wyników organicznych, ale też ze względu na kluczowe frazy. W ten sposób określa się zdania, które są zadawane przez internautów i wpisywane w przeglądarkę. Chodzi tu nie tylko o typowe składnie, które są oczywiste przy poszukiwaniu danego produktu, ale też te bardziej skomplikowane, które pozwalają ściągnąć do nas użytkowników nieświadomych, a którzy pomagają nam generować ruch na stronie internetowej. W efekcie liczba odwiedzin na naszej witrynie lawinowo rośnie, a sama pozycja strony dodatkowo generuje wzmożony ruch. To z kolei w sposób oczywisty przekłada się na wzrost liczby potencjalnych klientów, którzy mogą być zainteresowani naszym produktem lub usługą. Jednocześnie możemy pozycjonować nawet do kilkuset haseł, a także zamieszczać informacje o działaniu firmy w serwisach zewnętrznych, które są szczególnie chętnie odwiedzane przez internautów. Konsekwencją jest dalsze zwiększenie ruchu na naszej stronie internetowej.

Zastosowanie odpowiednich fraz i ułożenie kluczowych dla naszej sprzedaży zdań pozwala dotrzeć do tych klientów, którzy w pierwszym odruchu nie zamierzali nawet skorzystać z usług danej firmy. To wspomniani przez nas klienci nieświadomi. Dzięki pozycjonowaniu strony jesteśmy w stanie niejako namówić ich do odwiedzenia witryny i zapoznania się z jej ofertą. Możemy wręcz wynieść tę ofertę na zewnątrz, tak aby stała się ona widoczna dla wszystkich. Przypomina to nieco zabieg, gdzie sprzedawca danego sklepu wyprowadza swój towar poza jego obręb, docierając tym samym do przechodniów, którzy nie odczuwali dotąd potrzeby wejścia do sklepu. Nie jest to bowiem nic innego niż kreowanie potrzeb u konsumentów, tylko że za pośrednictwem Internetu.

Korzyści długoterminowe

Poza zyskami, które możemy zaobserwować gołym, nieuzbrojonym okiem są jeszcze korzyści, których na początku nie odczujemy, ale są one niezbędne do prowadzenia działalności gospodarczej i dla rozwoju firmy. Odpowiednio pozycjonowana strona, to możliwość wyprzedzenia konkurencji przy zaangażowaniu środków, które są niewspółmierne do korzyści i które byłyby niewystarczające, gdybyśmy próbowali wygrać konkurencyjny wyścig za pomocą jakości produktu czy ceny. Niestety lub na szczęście dla nas większość konsumentów reaguje na bazie prostych metod skojarzeniowych, które każą mu wybierać w pierwszym odruchu produkty najbardziej znane i rozpoznawalne. Im częściej pojawia się nasza marka przy odpowiedniej liczbie zapytań i im bardziej jest ona „nachalna”, tym większa jest szansa, że użytkownik wybierze nasz produkt zamiast nawet porównywalnego cenowo i jakościowo, produktu konkurencji. Stajemy się nie tylko rozpoznawalni, ale niejako automatycznie rośnie wśród konsumentów zaufanie do naszej marki. To z kolei uruchamia dalszą lawinę popularności, tworząc swoisty efekt kuli śniegowej. Nasza marka, funkcjonując w świadomości dostatecznej liczby użytkowników, jest przez nich nieświadomie popularyzowana jeszcze szerzej. Poszukując jej w sieci, zadając pytania, czy nawet dyskutując o niej w sieciach społecznościowych lub poprzez rozmaite fora, lub grupy, reklamują nas i „zarażają” kolejnych konsumentów wiadomością o naszym istnieniu. To oczywiście oznacza, że rośnie liczba osób, które korzystać będą z naszych usług i nabywać tworzone przez nas produkty. Z kolei ilość klientów sprawia, że rosną zyski naszego przedsiębiorstwa i otwierają się przed nami możliwości, które wcześniej, choć potencjalnie zyskowne, nie były dostępne przy istniejącym budżecie i gronie zainteresowanych osób. Możemy przykładowo wprowadzić na rynek usługę, która wiążę się z inwestycjami i o której wiemy, że na dłuższą metę okaże się ona dla nas zyskowna. Nie decydowaliśmy się na jej wprowadzenie, ponieważ nie byliśmy w stanie ocenić liczbę chętnych na korzystnie z tej usługi lub ocenialiśmy tę liczbę na zbyt małą. Po zyskaniu grona nowych klientów posiadamy jednak środki finansowe na wdrożenie danego rozwiązania i jesteśmy pewni, że znajdzie ono chętnych klientów.

Rozpoznawalność pozwala nam też awansować z roli regionalnej firmy na poziom przedsiębiorstwa krajowego czy wręcz międzynarodowego. To otwiera przed nami kolejne możliwości zarobku oraz ekspansji. Zwiększa też liczbę konsumentów, którzy polecają naszą markę, co jak wspomnieliśmy, napędza dalszy wzrost zainteresowania naszymi produktami. Oczywiście powiedziałby ktoś. Tak działa reklama. I jest to prawda. Jednak kiedy policzymy sobie koszty, jakie musielibyśmy wydać, aby zareklamować naszą markę poza granicami miasta, w którym działamy czy regionu, to kwoty te są niebotyczne i praktycznie niedostępne dla początkujących przedsiębiorców. Wykorzystanie tradycyjnej reklamy za pośrednictwem telewizji czy ogólnopolskich gazet kosztuje naprawdę dużo. Z kolei reklamowanie się za pomocą ulotek jest nieskuteczne i ograniczone geograficznie. W przypadku pozycjonowania uzyskujemy olbrzymi efekt, przy zaangażowaniu ułamka kwot, które musielibyśmy wydać w reklamie tradycyjnej.

Zapytaj o wycenę dla siebie, to nic nie kosztuje.

Tworzenie stron przyjaznych dla komputerów oraz urządzeń mobilnych.

Darmowa pomoc techniczna przez 24 miesiące po uruchomieniu strony.

System zarządzania treścią CMS w cenie.